Filmin konusu: Enid ve Rebecca, liseyi henüz bitirmiş olan iki yakın arkadaştırlar. Bir gün Rebecca bir kafede işe girer ve kendi evine çıkmaya karar verir. Ona oranla oldukça karamsar birisi olan Enid ise dünyadaki tüm insanları aptal olarak kabul etmektedir. Film liseyi bitirdikten sonra üniversiteye gitmek istemeyen Enid ve Rebecca’nın öyküsünü ele alır. Ergenlikte 3 sorunsaldan söz edilebilir; kimlik sorunsalı, cinsellik, çatışma /ayrılma (Parman, 2006). Kimlik sorunsalı ergenin kim olacağına, ne olacağına dair karar vermesi sorunsalıdır. Ergenler, kendi ruhsallıkları ve bedenleriyle, ötekilerin ruhsallıkları ve bedenleriyle kurduğu ilişkiler ile kendi kimliğinin yapılanmasını sağlar. Bu dönemde ergen çeşitli roller, düşünceler, idealler ve değerler dener, benimser, sonra terk eder ve yenilerini arar. Bazen yıkıcılığa kadar varabilen kararlı bir bağımsızlık, diğer bir an bebeksi bir bağımlılık gösteren ergen sürekli bir ileriye, bir geriye gider gelir. Bu dönemin çözülemeyen problemleri kimlik problemi olarak karşımıza çıkar (Gençtan, 1995).Filmin başından sonuna kadar Enid’in yaşadıklarına baktığımızda yoğun bir kimlik arayışında olduğunu görüyoruz. Ergenliğin diğer bir sorunsalı olan ayrılma/çatışma arzusunu da, Enid’in evden, babasından ve şehirden ayrılmaya dair duyduğu yoğun bir arzu olarak karşımıza çıkıyor. Filmin açılış sahnesinde mezuniyet konuşması sırasında Enid ve Rebecca’nın konuşma yapan kişiyle alay ettiklerini görürüz. Genel olarak ikili çevrelerindeki insanlarla alay edip onları aptal bulurlar. Enid filmin son sahnelerine kadar bu tavrını devam ettirir.Enid insanların resimlerini çizip karikatürize eder,dergilerdeki insanları boyar,sürekli çevresini küçümser ve alaya alır.Bu ergenliğin bir özelliği olan gerçeklikle bağı korumak için harekete geçmek,aktif olmak,bir şeyler yapmaya devam etmenin getirdiği bir çabadır.Bir noktada heyecan arayışı için bir şeyler yapma ihtiyacı doğar bu sayede yalnızlıktan,sıkıcılıktan ve sıkıntıdan kurtulmuş olurlar (Bloss,1967).Bir gün gazetede hoşlandığı kadını tekrar bulabilmek için ilan veren Seymour adında bir adamın yazısını görürler. Enid ve Rebecca’da sıkıntıdan kurtulmak için adamla dalga geçmeye karar verir, Enid telefon açıp bu adamı bir kafeye çağırır. Seymour telefon edenin hoşlandığı kadın olduğunu düşünür ve kafeye gidip saatlerce bekler.İkili adamın bekleyişiyle ve sevgiye olan ihtiyacı ile alay ederler. Adamı evine kadar takip edip sonraki günlerde de Seymour’ın çevresinde dolaşmaya devam ederler. Koleksiyoncu, toplum dışında ve kendi başına yaşayan Seymour’ın hayatını keşfeden Enid, Seymour’a karşı ilgi duymaya başlar.Enid ile Seymour arasında bir arkadaşlık başlar. Bu sırada Rebecca işe girer.Enid’e sürekli ne zaman işe gireceğini ve ne zaman birlikte eve çıkacaklarını sorar. Rebecca ile ayrı eve çıkma planları olmasına rağmen Enid’in iş bulup çalışma, evden ayrılma gibi konularda sorun yaşadığını görüyoruz. Enid, iş denemelerinde başarısız olunca evinin bahçesinde kendi eşyalarını satmaya karar verir. Ancak onun için değerli olan şeyler satın alınmak istenildiğinde ya satılık değil der ya da yüksek fiyatlar söyler. Enid’in ergenlikteki çocuksu arzularından vazgeçme ve yetişkin dünyasına uyum sağlama konusunda zorlandığın görürüz. Kısacası Enid’in iş maceralarında direnç gösterdiği şey farklı bir kişiliğe ve farklı bir hayata sahip olma arzusunun ön planda olduğu ergenlik döneminden, hayatın gerçekliğine, sıkıcılığına ve herkes için aynı olan sorumluluklara teslim olmaya bıraktığı yetişkinliğe geçiş sürecidir. Rebecca Enid’e göre daha fazla beğenilen biridir. Bu yüzden Enid’in erkeklere karşı bir öfkesi olduğunu görüyoruz. Marketteki Josh’tan hoşlanmasına rağmen onunla alay eder ve çalıştığı yerde onu zor duruma düşürür. Cinsellik konusunda hayal kırıklığı yaşamaktan korkar. Rebecca’nın ‘’mastürbasyon mucizesini duymadın mı’’ cevabına karşılık sessiz kalır. Enid’in cinsel ilişkide bulunduğunu daha önceki söylemlerinden biliyoruz ama önceki deneyimleriyle ilgili ayrıntılı bir bilgiye sahip değiliz. Film genelinde ergenliğe özgü olan mastürbasyonu varlığına dair hiçbir şey görmüyoruz.Enid’in fırsat buldukça çevresindeki insanları utandırmak için cinsellikle ilgili şeyler söylediğini görüyoruz.Bu da ergenlikte yaşanmak isteyip de yaşanamayan cinselliğin sözelleştirmesidir. Winnicott sağlıklı bir ergenliğin en temel şeyinin mastürbasyon olduğunu söyler(Winnicott,2011). Ergenlerdeki mastürbasyon, gerginliğin boşaltılmasını sağlamaktadır. Enid’in gerginliğinin sebebi bu boşalımının olmamasından kaynaklı olabilir. Enid’in aile yaşantısına baktığımızda anne ortada yok, baba ise pasif bir konumda ve yetersizdir. Babasıyla iletişimi kopuk, Enid genel olarak babasını dinlemez ve bunu dile getirir. Babası kızının bu tavırlarına karşı tepkisiz ve yetersiz bir baba figürü olarak karşımıza çıkar. Enid’in kimlik arayışında aileden alamadığı desteği çevrede aradığını görürüz(Winnicoot,2011). Enid’in babası eski kız arkadaşıyla görüşmeye başlar, Enid bu durumdan rahatsızdır ancak bu konuyla ilgili herhangi bir eylemde bulunmaz. Fakat babasına yakın yaşta olan Seymour için ideal bir sevgili arayışına çıkar. Enid’in yardımı ile Seymour’ın bir ilişkisi başlar. Seymour bu süreçte Enid’le daha az görüşmeye başlar. Rebecca’ya onunla eve çıkmak istemediğini söylediği için onunla da arası eskisi kadar iyi değildir. Gittikçe yalnızlaşan Enid, bir gece Seymour’ın evine gider ve agresif davranışlar sergiler. Enid, Seymour’a ilgi duyduğunu söyler, onu neden fark etmediğini sorar daha sonra da onunla yaşamak istediğini söyler. Bunun üzerine Seymour’la Enid cinsel ilişkiye girer. İlişkiden sonra yatakta Seymour Enid’e sarılıyordur ve mutludur ancak Enid’in yüzünde mutsuz bir ifade vardır. Sabah olup Seymour uyandığında Enid’i bulamaz.Enid o günden sonra Seymour’ın hiçbir aramasına geri dönmez. Enid’in Seymour tarafından arzulanmak istemesi,çocukluk döneminde baba tarafından arzulanma isteğidir.Ancak bu isteğin sadece bir arzu olarak kalması gerekir, gerçekleşmesi çocuk için bir felaket olur. Ergenlikte bu ödipal kompleks tekrardan açığa çıkar, bu dönemde bu arzudan vazgeçiş söz konusu olmalıdır (Perret-Catipovi M ve Ladame, F.,1998 ) .Enid, son sahnelerden biri olan hastane sahnesinde Seymour’a defterindeki çizimleri gösterir. Ve ona‘’sen benim kahramanımsın’’der buradan yola çıkarak aslında Seymour’ın Enid için ideal baba figürü olduğunu söyleyebiliriz.Ancak ödipal arzu doyum bulup, baba figürü ile ensest yasağı delinince Enid, Seymour’dan uzaklaşmıştır. Ergen, görülmek, beğenilmek, her şeyin ortasında olmak isterken, bir taraftan da ergende diğerine bağımlı olma, onun tarafından ele geçirilme, yok edilme ,bunaltılma gibi duygular açığa çıkabilir.(İkiz, 2013) Seymour’ın ısrarla Enid’i araması özerklik isteyen Enid’i uzaklaştırır. Rebecca ile de arası bozuktur ve babasıyla da yaşamak istemiyordur. Bu sırada okul hocasının bahsettiği sanat okulu başvuru formunu doldurup okula götürür. Ancak ırkçılığın var olduğunu dile getirdiği tablosundan dolayı sanat hocasına Enid’e düşük not vermesi için baskı uygulanmıştır ve Enid sanat okuluna gitme şansını da kaybetmiştir. Ne yapacağını bilemeyen Enid tekrar Rebecca’ya yanına taşınmak istediğini ve iş bulacağını söyler. Babasının kız arkadaşının bulduğu işi kabul etsene de işe daha başlamadan vazgeçer. Rebecca’yla eve çıkmaktan bir kez daha vazgeçmiştir. Winnicott ergenler için doldrums kelimesini kullanır. Kasvetli,bezgin ve sıkıntılı bir dönemde yelkenlerini dolduracak rüzgarı bekleyen gemiciler gibidirler. Ne olacaklarını,nerede olduklarını bilmiyorlar,nereye gideceklerini bilmiyorlar, bekliyorlar.Geldikleri yere geri dönemiyorlar çünkü her şey belirsiz ve kendilerini gerçek hissetmiyorlar,gerçek hissetmek için çok gerçek şeyler yapabilirler. Ergenler yalnızlardır, bu yalnızlık çocukluk evresindeki yalnızlığa benzer kendiliğinin dışında nesnelerle tümgüçlülüğün alanının dışında bir ilişki kurana kadar yalnızdırlar(Winnicott, 2011).Aynı zamanda Enid bu süreçte kendini aramaya başlar.Çocukluk arzularından kopar, babasına bağımlı olmak istemediği gibi Rebecca ya da Seymour’a da bağımlı olmak istemediğini fark eder. Norman ile konuştuğu sahnede ‘’Bu şehirde güvendiğim tek kişi sensin çünkü her zaman burada olacağını biliyorum’’der.Enid’in güven probleminin olduğunu gösteren bir sahnedir. Ayrıca bu sahnede Enid’in Norman’ı daima nerede bulacağını belirtmesi, film boyu hiç bilgi verilmeyen ve her zaman orada olacağı bilinmek istenen anneye bir atıf olabilir.Hem benlik hem dürtü gerilemesi ergenlikten itibaren hiç kesintiye uğramadan devam eder.Bu gerilemeci hareket yetişkinliğe kavuşulmasını sağlar.Eylemde ve düşüncede bağımsızlık ve özerklik gerilemenin çekimi arttıkça şiddetlenir.Eylem ebeveynin beklentisinin,arzusunun ve düşüncesinin tersini içerdiği için seçilir(Bloss,1967).Enid’in babasına karşı duyarsız durmasına karşın üniversiteye gitmek istememesi,resimle ilgilenmeyi sevmesine rağmen hocasının ona sunduğu burslu sanat okulu imkanı çaresiz hissedene kadar ciddiye almaması,Seymour’la yaşamak isterken Seymour’ın bunu istediğinde ondan kaçması.Bunlar hep ergenin çevresiyle olan çatışmasıdır.Enid’in film boyunca gerek davranışları ile gerek söylemleri ile çevresine karşı kışkırtıcı olduğunu söyleyebiliriz.Bu herkesten farklı olma,biricik olma arzusu ile ilgilidir. Annenin yokluğu Enid’in içselleştirilmiş ebeveynlerden bağımsızlaşıp başka nesnelere yatırım yapması konusunda onu zora sokmaktadır. Çatışmacı olmayan uysal ama ilgili de olmayan baba Enid’e çocuksu nesneleri içselleştirebilecek çatışmayı sunmuyor. Enid aile içinde yaşayamadığı bu çatışmayı Rebecca ve Seymour’la olan ilişkisine taşıyor.Filmde onu sık sık ne yapacağını bilmez bir halde görüyoruz. Dış nesnelere yatırım yapmak konusunda kafa karışıklığı ve zorlanma yaşadığını görüyoruz. Film boyunca Rebecca ve Seymour ergenlik sürecinde ergenin ayrılma ve çatışma konusunda sorunlar yaşadığı ebeveynler gibidir. Şehri de kaldırımdaki pantolondan ve afişlerden yola çıkarak her zaman dağınık olan Enid’in odasına benzetebiliriz. Enid’in odasındaki dağınıklık bize iç dünyasındaki karmaşıklığı, kararsızlığı ve ergenliğin getirdiği dağılmayı gösterir.Yine de Enid, çevresindekilerle olan iletişimindeki geçici bozulmamalar ve kalıcı kazanılanlarla farklı biri haline gelir.Kalıcı olanlar bir kalıp haline dönüşerek benliğin dış dünya ile ilişkisini şekillendirir ve ergenliği bitme noktasına getirir (Bloss,1967). Ergenliğin bitmesi için zaman gereklidir. Filmin sonlarına doğru Enid’i daha kararlı ve çatışmalarını çözümler bir vaziyette görüyoruz. Seymour’la hastane sahnesinde konuşur ve onunla vedalaşır, Rebecca ile hastaneden çıkışta bankta konuşurlar, birbirleriyle iyi arkadaş olduklarını ancak birbirlerinin farklı yollarda yürümek istediğini kabullenirler.Son sahnede, Enid’in elinde iş çantası ile Norman’ın otobüs geçmeyen durağına yürüdüğünü ve o durakta otobüs beklediğini görürüz. Enid, Norman gibi otobüse binip şehri terk ederek hem kararsızlığına bir son verir hem de Seymour’a bahsettiği gitme arzusunu yani ergenliğe son veren ayrılmayı gerçekleştirir.